SFATURI DE RECRUTARE

Prin angajarea unor specialişti de valoare, creşte calitatea muncii în companie. Astfel, vor fi atraşi în continuare specialişti dintre cei mai buni. Datorita renumelui pe care îl capătă compania pe piaţa forţei de muncă, se reduc cheltuielile de marketing şi recrutare, aceasta fiind asaltată de solicitanţii de joburi. Se evită astfel  discrepanţe importante în activitate ce se petrec la plecarea angajaţilor pe care compania se bazează. Specialiştii bine pregătiţi în toate domeniile vor contribui, evident, la creşterea performanţei şi, apoi, a cifrei de afaceri a companiei. Continuitatea  şi stabilitate angajaţilor în companie face mai sigure prognozele pe termen lung şi permite alocarea resurselor în mod planificat. O asemenea companie este mai uşor de administrat. Managerii se vor orienta către activităţi de coordonare şi formare, nu de control şi disciplină.  Stabilitatea în companie oferă un sentiment de încredere pe care  îl caută partenerii pe termen lung. Se imbunătăţesc relaţiile cu investitorii şi clientii.

Nu există o formulă universală pentru orice firmă de a-şi creea un brand, o cultură organizaţională, dar există diverse formule utile pentru selectarea unor angajaţi valoroşi în cadrul companiei:

1.Nu vă bazaţi pe interviu la angajare, apelaţi la teste care vă vor ajuta să vă faceţi o imagine mai clară despre cunoştinţele în domeniile necesare postului pe care urmează să-l ocupe potenţialii angajaţi, despre capacităţile intelectuale, dar şi despre caracteristicile personalităţii. Este recomandat însă să anunţaţi din timp candidaţii că vor fi supuşi unor teste.  

2.Dacă sunteţi în situaţia în care trebuie să angajaţi un numar important de persoane sau când specialiştii căutaţi reprezintă o “raritate” pe piaţa muncii, recomandările angajatilor se pot dovedi un ajutor nepreţuit. În acest fel, veţi avea acces la candidaţi relevanţi cerinţelor postului într-un timp foarte scurt.

3.O analiză profundă înainte de a angaja o persoană este absolut necesară, deoarece vă va ajuta să descoperţi dacă acel candidat are cunoştinţele şi experienţa de care compania are nevoie, care sunt aşteptările salariale şi nivelul de compatibilitate al persoanei cu cultura organizaţională. O jumatate de ora petrecută la telefon cu potenţialul angajat poate economisi ore întregi în procesul de angajare.

4.Pregătiţi o listă ce ţine de calităţile profesionale, experienţa, aptitudinile, factorii de personalitate şi alte aspecte necesare pentru persoana care va ocupa un anumit post. Formaţi o bază de date Construieste o baza de date a candidaţilor care corespund cerinţelor. În acest fel, va fi mai uşor să faceţi alegerea potrivită.